Istraživači s Univerziteta Michigan su došli do novog otkrića kada je riječ o litij-sumpornim baterijama, što je dovelo do petostrukog povećanja energetske gustoće baterija, naavodi se u saopćenju za medije.

Novo otkriće bi moglo osigurati snažniju i održiviju alternativu litij-jonskim baterijama, koje su ovisne o neetičnim operacijama rudarenja kobalta, a tokom njihove proizvodnje se stvara velika količina CO2.

Naučnici su koristili mrežu aramidnih nanovlakana recikliranih od kevlara, koji se tipično koristi za proizvodnju neprobojnih prsluka/pancira, kako bi stabilizovali hemijsku reakciju između litijumske anode i sumporne katode u svojoj bateriji.

Osim poboljšanog ukupnog kapaciteta, naučnici kažu da nova baterija može izdržati više od 1.000 ciklusa punjenja, što znači da bi ovakva baterija u električnom automobilu izdržala deset godina.

Koristeći aramidnu membranu istraživači su uspjeli spiječiti formiranje litij-sumpora poznatog pod nazivom polisulfidi u baterijama, koji bi inače smanjio njen ukupni kapacitet. Istovremeno, membrana je omogućila litij jonima da “teku” od litija do sumpora i nazad.

Također, utvrđeno je da se baterije mogu proizvoditi i recikliranjem pancirnih prsluka te drugih proizvoda načinjenih od kevlara. Sumpor je mnogo lakše dobiti u odnosu na kobalt, tako da bi se baterije proizvodile na više etičan i održiv način.

Baterija je već u procesu patentiranja, a najavljeno je je i osnivanje kompanije koja će proitvoditi ovu novu tehnologiju. Istraživači tvrde da je dizajn nove baterije “gotovo savršen” te da je dostigla teoretski limit tehnologije kada je riječ o kapacitetu i efikasnosti.

Prednost litij-sumpornih baterija je to što tolerišu ekstremne temperature, u minusu i plusu. Održivije su od litij-jonskih, a sirovine je lakše nabaviti.

Izvor: klix.ba