Kroz svoj Bing i integraciju AI chatbot-a Microsoft je zadao svojevrsni udarac na ego Google-a, koji je sinonim za pretraživanje web-a, a još više ih brine što je time počeo na svoj pretraživač da privlači sve veći broj korisnika.

Njegove funkcije generisanja ilustracija ili chat-a, koji istovremeno pretražuje internet i daje odgovore na pitanja prirodnim jezikom, nešto je što Google još nije uspio da kreira, pa sada u kompaniji pokušavaju da pronađu načine kako da odgovore na taj značajan potez konkurencije.

Prema pisanju Wall Street Journal-a, u Google-u sada planiraju da potpuno redizajniraju svoju najpoznatiju uslugu – pretraživač, i to na način da iz korjena promijene prve rezultate pretraživanja koji su prezentovani nakon slanja upita. Ono što su do sada prikazivali kao „10 plavih linkova“, tj. rezultate pretraživanja na prvoj stranici, zamijeniće potpuno novim sadržajem.

Ubuduće bismo, dakle, nakon što „proguglamo“ neki pojam, mogli dobijati rezultate o obliku „vizuelnih, ličnih i ljudskih“ odgovora, kratkih sižea najvažnijih pronađenih informacija, u obliku kratkih audio-vizuelnih snimaka.

S obzirom na to da Google želi time da privuče primarno mlađe korisnike, koji su naviknuti na takve sadržaje, neki već kažu da će to biti korak prema pretvaranju Google-a u TikTok. Umjesto „čeprkanja“ po rezultatima pretraživanja, posjetiocima pretraživača nudiće se da mu postave potpitanja prirodnim jezikom, a odgovore potraže „listanjem“ odgovora, što je takođe iskustvo nalik „prelistavanju“ kratkih videa na TikToku.

Više o ovim planovima Google-a vjerovatno ćemo saznati već tokom ove nedjelje, kada se održava njihova godišnja konferencija I/O. WSJ navodi da će na istom događaju biti predstavljeni prvi koraci ove velike izmjene, čime bi Google pretraživač mogao prvi puta značajnije da zakorači u novo doba, koje pokreće vještačka inteligencija.