Kompanija Apple jedna je od najpopularnijih na svijetu, pa tako ni kinesko tržište nije izuzetak, iako se Sjedinjene Američke Države i Kina ne nalaze baš u dobrim odnosima. Apple se uveliko oslanja na Kinu, jer još uvijek proizvodi veliki broj proizvoda u ovoj zemlji, iako je u posljednje vrijeme počeo prebacivati proizvodnju i u druge zemlje poput Indije itd. Unatoč tome, Apple je, čini se, najprofitabilnija kompanija u Kini.

Efekti pandemije na način života omogućili su Appleu da u Kini proširi svoje poslovanje. Tako je operativna dobit kompanije porasla za 104% tokom 24 mjeseca na 31,2 milijarde dolara u fiskalnoj godini koja je završila u devetom mjesecu ove godine.

Prema procjeni FinanceTimesa, Apple trenutno vrijedi više od Tencenta i Alibabe zajedno (15,2 milijardi dolara, odnosno 13,5 milijardi dolara).

Navodi se da su Apple i Kina postigli dogovor koji je doveo da Apple poveća profit. Sporazumi, koji su sklopljeni kao rezultat posjeta Tima Cooka Kini uveliko su ojačali Appleov lanac nabavke. Sporazum omogućava Appleu da zadrži “neograničen pristup” radnoj snazi i proizvodnji, koji su ključni za uspjeh kompanije u Kini.

Analitičari navode da je Appleova bliskost s kineskom vladom učinila kompaniju spremnijom da se pridržava administrativnih zahtjeva, koji uključuju pohranjivanje kineskih korisničkih podataka u podatkovni centar, uklanjanje hiljada aplikacija iz App Store-a itd.

Pored toga, značajno je spomenuti slabljenje Huaweija, što je Appleu uveliko pomoglo. 2019. godine Huawei je zabilježio nevjerovatnu prodaju u Kini, što je dovelo do toga da globalno Huawei proda najviše telefona u toj godini, čime je bio prestigao Apple. Sada Apple praktično dominira kineskim tržištem pametnih telefona sa cijenom višom od 600 dolara i mali je broj konkurenata koji se mogu takmičiti sa Cupertinom na tom nivou.

Izvor: klix.ba

Tags: